Място: София
Ресторант: още не е намерен
Брой гости: ~30 - само приятели и близки родници
Време за организиране на събитиео - 3-4 месеца
Идеята е да направим малка дневна сватба, без да правим църковен брак. В момента търсим малък ресторант, който да побере идеално 30 човека и все пак да остане някакво място за танцуване.
Как виждаме деня на сватбата:
01. Отиваме всички гости до гражданското
02. След това минаваме през обредния дом и.. се женим :)
03. Към 14:00h трябва вече да сме насядали в ресторанта.
04. Ядене, пиене и хубава музика до към 18:00
05. След това младите (демек младоженците, техните приятели и братовчедите), които са някъде половината от гостите се местят в кръчма (вероятно http://www.alehouse.bg). Вероятно останалите ще допиват в ресторанта.
06. Там пием колкото можем и се прибираме.
В ресторанта музиката ще ни бъде DJ, който си познаваме, за да си гарантираме спокойствие, че човека ще ни чуе нуждите и желанията. Много е важно за нас да няма DJ простотии - игри с кумовете и младоженците и т.н. Самата музика не сме я решили все още, но вероятно в по-голямата си част ще е ретро. Никакъв фолк, вероятно само 1 хоро, никакви желания на гостите.
Като цяло много от българските сватбени традиции ще бъдат грубо погазени - няма да има крадене на булка, няма да има петел, ритуално събиране на пари от гостите и т.н.
Избрахме Alehouse, защото кръчмата е приятна, често ходим там, лесно се побират 10-15 човека на една маса (няколко съединени), има жива бира от кранче в стената. Резервацията там е по 10лв на човек, който със сигурност ще изядем и изпием. Резервираме съвсем нормално - не споменаваме, че става дума за сватба, защото няма смисъл.
И така. Ще видим какво ще стане :).
Перфектно. Това е идеята, формата и дори бюджета и за на нашата малка сватба, само че ние планираме клуб вместо бири вечета. И ние като вас смятаме да погазим доста традиции, въпреки съпротивата и на двата родителски чифта, и много искаме DJ-ят да се държи прилично – тези постинги в блога ти все едно съм ги писала аз :) Разбирам, че вашата сватба е след около 3-4 месеца – ние сме края на август. Ще ни дадеш ли контакти на вашия DJ - след като сте го инструктирали веднъж, да се възползваме наготово :)?
ОтговорИзтриванеЖалко, че не можеш да кажеш повече за подаръците за гостите - кича, на който попадам там ме ужасява и нямам идея какво да вземем– но се надявам да споделиш след сватбата. Кога ще подарявате подаръците – както е традицията, по някое време тръгвате да обикаляте масите, те ви дават подаръците, вие на тях -вашите? Или имате друго предвид? Ние може би ще оставим тези за гостите по масите, а те ще оставят нещата за нас на определено място като влизат, за да не прекъсваме партито после.
Здравей. Първо - честито за сватбата :). Ние, слава богу, не ни се налага да се разправяме със родата. Оставиха ни да си правим нещата, както сме си решили, като от време на време подхвърлят по някой съвет, но до там :).
ОтговорИзтриванеDJ-я по принцип е мой добър познат и ми прави услуга с това, че ще озвучава сватба - иначе избягва подобни мероприятия, защото не се чувства в свои води. Разбира се, ще го попитам дали има желание да прави 2 сватби :).
За подаръците - след сватбата ще споделя. Ако идеята ви хареса ще имате време да я осъществите.
Кога ще подаряваме още не сме го решили. Идеята е да се взимат от гостите от някаква купа или нещо от сорта, защото всеки подарък се различава от останалите по нещо - не са напълно еднакви. За подаръците към нас предполагам, че ще бъдат инструктирани още на влизане да ги оставят за да няма глупави моменти по време на вечерта.
Кой клуб сте си харесали вие?
Разбирам. Е, насила няма как да го накараме, нали:) Нека само да уточним, че ние с моята половинка, не гледаме на това като на „сватба”, а като на „парти”. Повече от 2/3 от гостите ни са приятели около и дори под 30г., смятаме да наблегнем не на манджата или тържествения формат, а на танците, така че от DJ-я не очакваме да „води” сватба, а само да пуска такава музика, с която да стане купон. Единствено може да каже нещо когато влизаме и после че еди-кое си парче е поздрав за еди-кого си, примерно. Ок, ще ритна едно менче и може да разчупим една пита /тука може кумата да обяви тези неща, ако на DJ не му е комфортно/, ще пуснем няколко /български/ хора да мирясат по-възрастните /те са точно една баба, един дядо, родителите, и по две двойки чичо и леля/, но иначе с това ще приключим с традиционния формат и DJ-ски реплики на сватбите. Без тежки тостове, дарувания :) и други глупости. Искам да се получи младежко, свежо събиране. Имаме дори малък списък с парчета, които харесваме, но честно казано не съм сигурна дали са подходящи за такова събиране:) /моята половинка § компания са метъли, от моя страна се слуша House, R&B, денс хитове/ така че няма да настояваме за неща, които му се струват неразумни. Единственото твърдо искане е да забрави категорично за поп-фолк от всякакъв вид, вкл. «Бяла роза», дори ако самата булка се напие до толкова, че тръгне да си поръчва такова:).
ОтговорИзтриванеНашите подаръчета със сигурност ще са различни за по-младите /за тях искам да измисля някаква закачка/ и за по-възрастните /те може да не носят на майтап/ :)
Минава ни през ума и идеята, ако много вземем да излизаме извън бюджета, да разделим роднини от приятели - едните следобед на ресторант, другите вечерта на клуб с малък кетеринг от хапки § питиета. Ще видим. Гледахме клубове, чакаме оферти, като изберем ще кажа.
И естествено, честито и на вас :)
Едно към едно описа плана ни за обедната част - менче, няколко хора, пита, никаква чалга и това е. Бяла роза си е хоро, но е доста трудно и за това не го харесвам особено... като младоженец вероятно ще ме карат и аз да се излагам, което само ще ме доизнерви. Ние сме 50% до 25 години и 50% по-възрастни.
ОтговорИзтриванеИ ние имаме любима музика, но повечето определено не е подходяща, колкото и да си я харесваме. Някакъв баланс ще търсим, пък каквото ще да става. Най-важното е в деня да не се занимаваме с глупости и да си гледаме сватбата :).
Говорих с DJ-я - дай e-mail да ти изпратя координати.
songster2@abv.bg
ОтговорИзтриванеMersi mnogo :)
Здравей, и аз се зачетох из блога ти. Поздравления! И ние планираме такава сватба в края на септември. 20 човека, без пилета, кокошки, подскачаници с торти, чупене на чаши и показно вадене на жартиери. До скоро дори не седеше въпроса за DJ. Но времето си наближава и стигнаме и до този въпрос и искам и аз като Lili да те помоля да ми дадеш координатите на вашия DJ. E-mail: d.valkova@abv.bg.
ОтговорИзтриванеОще веднъж поздравления за интересния блог, ще се поровя още, за да си открадна някоя идея ;)